Mercedes-AMG C63 S

Mercedes odhalil nový model C63, sedan a kombi na báze Triedy C, ktorý vďaka špičkovému benzínovo-elektrickému hybridnému pohonu dosahuje celkový výkon 670 k a 752 N.m. S pohonom všetkých kolies a riadením zadných kolies má nový model C63 čas 0-62 km/h 3,4 sekundy, čo je menej ako 4,0 sekundy v predchádzajúcom modeli, a maximálnu rýchlosť 174 km/h v prípade sedanu.

Komplexný plug-in-hybridný 2,0-litrový štvorvalec nahrádza V8
K dispozícii sú verzie kombi a sedan
Medzistupeň na ceste k plne elektrickému AMG

Plug-in hybridný systém má za úlohu zvýšiť výkon, nie zachrániť planétu alebo ponúknuť významný dojazd len na elektrický pohon - oficiálny údaj je len 8 km a emisie CO2 sú vysoké 156 g/km.

Je oveľa výkonnejší a technicky vyspelejší ako nový C43 mild hybrid a v skutočnosti zdieľa väčšinu svojej technológie s modelom GT63 S E Performance s motorom V8. Stratégia AMG na najbližšie roky sa stáva jasnou: štvorvalcové hybridy pre menšie vozidlá, osemvalcové hybridy pre väčšie vozidlá a od niekoľkých rokov plne elektrické modely.

Porozprávajte nám o hardvéri

Najskôr klobúk dole pred softvérovými pracovníkmi AMG, ktorí dokázali spojiť nesmierne komplikovaný súbor komponentov do pôsobivého výkonného vozidla, hoci veľmi ťažkého: 2111 kg pre sedan, 2145 kg pre kombi.


Vpredu je 2,0-litrový štvorvalec, v podstate rovnaký základný agregát ako v modeli A45 S. Turbodúchadlo je však väčšie a má elektrický pohon, čo znamená, že turbodúchadlo môže začať pracovať už pri nízkych otáčkach a nemusí čakať, kým ho roztočia výfukové plyny. To znamená menšie oneskorenie a vyšší výkon. Podľa AMG je to jeden z mnohých príkladov prechodu technológií z Formuly 1.

Rozhovor CAR s technickým riaditeľom Merca Markusom Schaferom

Na zadnej náprave je elektromotor, nad ním batéria a nad ňou menič. Nenechajte sa však zmiasť jeho umiestnením - elektromotor môže poháňať akúkoľvek kombináciu kolies, rovnako ako benzínový motor, v závislosti od toho, ako inteligentný softvér rozhodne, že najlepšie poslúži záujmom priľnavosti, trakcie a zrýchlenia. Elektromotor dokáže vyvinúť 201 k a 236 N.m, zatiaľ čo benzínový štvorvalec 469 k a 402 N.m, čo dáva celkový systémový výkon 670 k a 752 N.m.

Samotná batéria je vlastnej konštrukcie AMG a využíva valcové puzdrá v štýle F1, pričom každé z nich je priamo chladené kvapalinou, čo zabezpečuje konzistentnejší prenos výkonu. Jej kapacita je len 6,1 kWh, z čoho vyplýva malý dojazd a spotreba paliva, ktorá v reálnom svete pravdepodobne nebude ekologická. Namiesto toho je navrhnutý tak, aby sa dal rýchlo dobíjať za jazdy, takže vodič má vždy k dispozícii energiu, keď zošliapne plynový pedál.

Elektromotor má vlastnú dvojstupňovú prevodovku, ktorá automaticky radí tak, aby sa čo najviac priblížila k maximálnym 13 500 otáčkam za minútu. Celkové hnacie ústrojenstvo má známu deväťstupňovú automatickú prevodovku Merc, ktorá dokáže poháňať všetky štyri kolesá, s diferenciálom s obmedzeným preklzom a riadením zadných kolies, aby sa zmenšil polomer otáčania. Podvozok je relatívne konvenčný, aj keď jemne vyladený, aby zvládol všetok ten výkon a hmotnosť. Odpruženie je pomocou oceľových pružín a adaptívnych tlmičov.

K dispozícii je osem jazdných režimov: Elektrický, Komfortný, Športový, Šport+, Pretekársky, Klzký a Individuálny, v ktorých sa rôzne nastavuje ostrosť reakcií plynu, radenia, pruženia a riadenia. V rámci režimu Race je k dispozícii funkcia Boost, ktorá zadržiava časť náplne, aby bol motor vždy pripravený vystreliť vás zo zákruty.

Úroveň rekuperácie brzdnej energie môže vodič nastaviť, rovnako ako mieru asistencie kontroly stability a ďalších elektronických asistentov.

Koľko toho zdieľa s ostatnými modelmi triedy C?

V detailoch nie veľa. Rozchod kolies je o 10 mm dlhší, motorový priestor je o 50 mm dlhší a predná časť je o 76 mm širšia, čo si vyžiadalo nové karosárske prvky vrátane kapoty s dvoma výduchmi a ventilačným otvorom. Na rôznych miestach sú dodatočné výstuhy, aby sa vyrovnali s vyšším výkonom a hmotnosťou, a elektrická pohonná jednotka zaberá priestor v batožinovom priestore.

V kabíne je nový volant, k dispozícii sú nové športové sedadlá a prístroje majú ďalšie funkcie, ktoré poskytujú údaje o hybridnom systéme a datalogger Track Pace.

Na druhej strane je však celkový vzhľad a dojem stále úplne v súlade s triedou C a panely karosérie sú stále vyrobené z ocele, a nie z hliníka alebo uhlíkových vlákien, ktoré by ste mohli očakávať u výkonnejších vozidiel na mieru.

V ponuke je len sedan alebo kombi, bez možnosti kupé alebo kabrioletu. Prvé dodávky s pravostranným riadením sa očakávajú niekedy v roku 2023, pričom ceny ešte neboli oznámené, ale pravdepodobne sa budú pohybovať okolo 80 000 GBP. Neexistuje žiadna verzia C63 bez S; AMG ponechalo S ako súčasť názvu, aby naznačilo, že nový C63 S E Performance je vozidlo, ktoré nahrádza C63 S a prevyšuje jeho silu a výkon.

A na rozdiel od bežných stuttgartských vozidiel triedy C sa model 63 vyrába ručne v Affalterbachu.

Čo sa o ňom hovorí?

'Technicky je to hybrid, ale spôsob, akým je tento hybrid urobený, je veľmi odlišný,' hovorí technický riaditeľ AMG Jochen Hermann. 'Batéria a nastavenie tohto vozidla sú zamerané na výkon, nie na elektrický dojazd. Za 30 minút jazdy ju môžete úplne vybiť a znovu nabiť, a to dvakrát. S E Performance rekuperujeme naozaj veľa.

'Dokonca aj plne elektrické vozidlo dokáže jazdiť s pohonom všetkých kolies. Sú to dva nezávislé motory, ktoré sa navzájom prekrývajú. Je to prvá výzva po softvérovej stránke, spojenie dvoch motorov. Všetko v kombinácii je to, o čom je E Performance.

Elektromobily Mercedes: vysvetlenie

Dodáva, že veľa poznatkov o batériách a riadení energie získal tím Formuly 1 a projekt hyperauta AMG One: "Keďže vývoj AMG One trval istý čas, viete si predstaviť, že poznatkov bolo pomerne veľa...

A predseda predstavenstva AMG Philipp Schiemer hovorí: "Naši zákazníci majú veľký záujem o technológie. Sú to nadšenci motoristického športu. Veľmi túžia získať od AMG najnovšie dostupné technológie. To je jeden z dôvodov, prečo sa stále snažíme hľadať nové riešenia. Musíme priviesť segment výkonných vozidiel do elektrického veku. Nemôžeme kopírovať to, čo robia iní. Našou cestou do elektrickej budúcnosti je teda priniesť výkon, ukázať, že elektrifikácia nie je len autonómia, ale aj zábava, emócie. Toto je cesta, ktorou sa uberáme.

'Sme veľmi presvedčení, že budúcnosť bude čisto elektrická, ale sme v prechodnej fáze. Naším riešením bude ponúknuť niečo, čo preklenie túto medzeru.

Car Magazine